Pages

Saturday, 17 November 2012

Assalamualaikum
untuk 1 jangka masa agak panjang rasanya dah lama aku x update blog nie.. 
But hari nie bila bangun je dari tidur terus dalam kepala set

  'I need to share something about last night'

Sebenarnya bukan pasal ape pun tapi setiap butir kata dari seorang itu boleh membawa kesan kepada kita. lebih kurang macam satu motivasi untuk diri aku sebenarnya. Semalam aku jumpa someone yang aku sendiri pun tak pernah kenal mahu pun tahu tentang kewujudan dia. Sambil-sambil buat kerja tetiba dia datang dan kami berborak. Sebagai orang yang paling muda kami meminta pandangan dia tentang sesuatu perkara. Actually seronok bersembang dengan dia. 

Tapi ada satu nasihat yang membuatkan aku terkesan dan tak boleh lupa sampai bila-bila. Dalam masa yang sama  aku rasa semua kata-kata dia sangat benar. Bak kata dia tak semua orang yang free-hair tu jahat dan tak semua orang yang bertudung tu baik. Itu memang aku akui sebab zaman sekarang macam-macam boleh terjadi dan 1 perspektif kita orang melayu nie yang aku selalu perhatikan bila nampak je wanita yang tidak bertudung mesti satu tanggapan yang kurang sedap didengar akan di keluarkan contohnya:

 "dia nie free-hair la, mesti dia sosial, mesti dia ni tak baik". 

Hey come on la, kamu tidak berada ditempat dia dan kamu tidak cuba untuk mengenali dia dan yang paling-paling penting siapa kamu untuk nilai dia. Jangan lupa dan selalulah ingatkan diri kita

 "siapa aku untuk menilai mereka, ada lagi yang berkuasa yang berhak menilai diri mereka"





No comments:

Post a Comment